Naša škola od samih početaka projekta Pretežno vedro sudjeluje u međusškolskom natjecanju iz emocionalne pismneosti. Ove godine ,11.11.2022., održano je 6. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti u kojem su sudjelovali učenici šestih razreda naše škole: Dora Šimundić, Bepo Alujević, Karmen Španjić, Andrea Miletović, Lucija Pocrnja, Luka Giljan i Petra Šarić.
Osim rješavanja kviza, učenici su izrađivali video uratke na zadanu temu (problemsku situaciju). Pogledajte video uradak naših učenika.
Ovdje pogledajte video o natjecanju koji je pripremila Služba za mentalno zdravlje Nastavnog zavoda za javno zdravstvo:
https://drive.google.com/file/d/14UaYuex70IYTszgJKX16cqMg9AJlJ4Xl/view?usp=sharing
U listopadu, mjesecu mentalnog zdravlja, provodile su se brojne projektne aktivnosti i školska natjecanja. I ove godine centralni događaj Mjeseca borbe protiv ovisnosti je Međuškolsko natjecanje. Ove 2020. godine 4. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti će se održano je 13.11.2020 u OŠ Žnjan-Pazdigrad.
Škole koje su se odazvale projektu su:
1. OŠ Brda, Split
2. OŠ Dobri, Split
3. OŠ don Lovre Katić, Solin
4. PŠ Grab, OŠ Trilj
5. OŠ Gripe, Split
6. OŠ Ivan Duknović, Marina – PROMATRAČI
7. OŠ Ivana Lovrića, Sinj
8. OŠ Kamešnica, Otok
9. OŠ kneza Mislava, Kaštel Sućurac
10. OŠ Manuš, Split
11. OŠ Meje, Split
12. OŠ Petra Perice, Makarska
13. OŠ prof. Filipa Lukasa, Kaštel Stari
14. OŠ Ravne Njive-Neslanovac, Split
15. OŠ Srinjine, Srinjine
16. OŠ Stobreč, Stobreč
17. OŠ Strožanac, Strožanac-Podstrana
18. OŠ Trilj, Trilj
19. OŠ Tučepi, Tučepi
20. OŠ Visoka, Split
21. OŠ Žnjan-Pazdigrad, Split - DOMAĆIN
22. OŠ Žrnovnica, Žrnovnica
S obzirom na to da je postojeći alat, odnosno društvena igra „Pretežno vedro“ već 2018 g. preseljena iz analognog u digitalno okruženje, te postala dostupna svim djelatnicima i učenicima na hrvatskom i engleskom jeziku, aktivnosti je ove godine bilo moguće provoditi posredno i neposredno.
Zbog epidemioloških prilika 16 škola je završilo školska natjecanja.
10 škola je pozvano na međuškolsku razinu natjecanja, dok su pravo individualnog nastupa imali svi školski pobjednici (Kahoot kviz).
U procesu je sudjelovalo više od 500 učenika i 30 stručnih suradnika i učitelja.
U protekla dva tjedna digitalna igra Pretežno vedro odigrana je više od 1000 puta!
Individualni pobjednik natjecanja u emocionalnoj pismenosti je Toni S., učenik 6.C razreda OŠ Manuš iz Splita, a grupni pobjednici natjecanja na međuškolskoj razini su učenici OŠ Trilj – Područna škola Košute.
Čestitamo našim učenicama koje su uspješno odradile sve zadatke i predstavljale školu u projektu Pretežno vedro:
Lara, Marta, Iva, Gabi, Karla, Nina i Sara.
Knjižničarka Antonija Medak i psihologinja Lovrenka Britvić
U školskom natjecanju su sudjelovali učenici dvaju 6.-ih razreda, njih 51. Na satu razrednika im je predstavljena igra preko pametne ploče kako bi se upoznali sa igrom i projektom Pretežno vedro. Nakon toga smo za motivirane učenike organizirali natjecanje u knjižnici.
Sedam učenika iz 6.a i 6.b razreda, svaki razred zasebno i poštujući mjere, igrali su igru na ploči Pretežno Vedro zapravo u klasičnom obliku 15 minuta. Nakon toga su nastavili igrati međusobno u parovima tako što su se ispitivali pomoću kartica.
Konačne pobjednike smo dobili nakon što su učenici odigrali igru na svojim tabletima. Igrali su svatko za sebe, atmosfera je protekla u međusobnom pomaganju, poticanju i zabavi. Mentori su pratili odvijanje igre koja je bila vremenski ograničena na 15 minuta i iskritizirali su se pobjednici.
Učenici su bili oduševljeni igrom u klasičnom obliku na ploči, s obzirom da se prvi put susreću s njom.
Konačni pobjednik je Iva R. koja je dobila dodatne bodove zbog vremena rješavanja.
Grupni pobjednici su učenici 6.A s ukupno 155 bodova.
3. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti
Ove godine u mjesecu borbe protiv ovisnosti koji se obilježava od 15.11. do 15.12. naša škola je sudjelovala na 3. međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti na županijskoj razini.
Našu školu predstavljalo je 7 učenika i učenica šestog razreda. Kao i svake godine, učenici su pokazali što su naučili tijekom priprema za projekt, kroz inidividualno i ekipno natjecanje te scenski prikaz problemske situacije. Sve je proetklo u ugodnoj atmosferi na radost učenika i njihovih mentora.
Kako je bilo, pogledati na linku u prilogu.
Ovaj rječnik je ishod dijela aktivnosti javnozdravstvenog projekta „Pretežno vedro“, koji ima za cilj zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja djece i mladih.
Učenici OŠ Brda su emocije opisivali i izjašnjavali se o njihovom intezitetu, tjelesnim reakcijama i ponašanju. Osim toga izražavali su se crtežom, bojom ili simbolom.
Kliknite na abecedu i vidite kako su učenici prepoznali svoja emocionalna stanja, imenovali ih i definirali kroz vlastita iskustva.
/upload/os-brda-st/images/newsimg/422/File/20171103_-_STIGLA_JE_POSTA_(23266907)%20(1).mp3
Hvala svima koji su sudjelovali!
Novinarka Hrvatskog radija Sandra Maričić posjetila nas je u školi kako bi razgovarala sa našim učenicima o "Abecedi osjećaja". Intervju će biti objavljen u emisiji "Stigla je pošta".
Putujuća izložba Plakata za dušu stigla u OŠ Brda! Tom prigodom uručena je i skupna nagrada učenicima koji su sudjelovali u školskom natjecanju iz emocionalne pismenosti kroz društvenu igru projekta Pretežno vedro koji ima za cilj zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja djece i mladih.
ZAVRŠNICA NATJECANJA U IGRI "PUTEVI OSJEĆAJA"
U uzbudljivom i neizvjesnom finalu pobijedili su učenici 5.c razreda: Krešimir, Paula, Anamarija i Toni.
IGRA OSJEĆAJA kao prevencija ovisnosti
U Mjesecu borbe protiv ovisnosti učenici naše škole igrali su društvenu Igru osjećaja, pod vodstvom školske psihologinje Lovrenke Britvić i školske knjižničarke Antonije Medak.
U igru su bili uključeni učenici 8.A i B razreda koji su pokazali veliki interes u prepoznavanju i razumijevanju emocija.Učenici petih razreda su se u istoj igri natjecali. Završno natjecanje "Putevi osjećaja" ćemo uskoro održati u školskoj knjižnici.
Za samu završnicu nastavnik Ante Toni Vrdoljak prilagodio je Igru kako bismo je mogli odigrati u prostoru knjižnice, a nastavnica Maja Majić će nam likovno oblikovati samu igru u prostoru (rekvizite za učenike, kocku za bacanje i stazu za igru).
PREDSTAVLJANJE DRUŠTVENE IGRE „PRETEŽNO VEDRO“
1.ožujka 2016.g. u Gradskoj knjižnici Marka Marulića Split održalo se predstavljanje društvene igre: „Pretežno vedro“ koju su osmislili, ilustrirali i uredili učenici i djelatnici Osnovne škole Stobreč u aktivnostima javno zdravstvenog projekta čiji je nositelj NZJZ-SDŽ / Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti. U pripremi je i njeno predstavljanje za javnost od strane mladih autora uz pomoć njihovih mentora.
Sama igra je grafički uređena i izrađena u Školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split uz pomoć 3d printera te iznimnog truda i angažmana ravnatelja i profesora škole. Aktivnostima se pridružio i Plesni klub „Vruća čokolada“ koji će i nadalje u djelu aktivnosti pod nazivom „Život je pokret“ sudjelovati u projektu u 2016 godini.
Projekt Pretežno vedro je 2011. implementiran u odgojno-obrazovne institucije sa ciljem zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladih te se i dalje provodi, do sada je u projektu sudjelovalo oko 3500 djece i mladih izravnim učešćem o čemu je snimljen i dokumentarni film čija je premijera bila prošle godine u Kinoteci „Zlatna vrata“ u Splitu. Igra će se podijeliti u deset osnovnih škola na području Splitsko-dalmatinske županije te će se provesti njeno vrednovanje od strane učenika i stručnih suradnika, kako bi procijenili ishode njene primjene i namjene o čemu će struka i javnost biti pravovremeno obaviješteni.
Ovom prigodom društvena igra je biti darovana Klinici za dječje bolesti Split, Odjelu za djecu i mlade GKMM Split, te Domu za djecu Maestral Split.
Naši učenici su preuzeli igru koja će se moći igrati u školskoj knjižnici.
.
"Pretežno vedro"
Cilj projekta je potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine. Nositelj projekta je Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. Projekt se provodi u Srednjoj školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju iz Splita, OŠ Stobreč iz Stobreča, OŠ "Stjepan Ivičević" iz Makarske i u Dječjem domu Maestral, Podružnica Miljenko i Dobrila u Kaštel Lukšiću.
Naša škola u projektu
Školska psihologinja je održala kreativne radionice na temu emocija kroz osvještavanje emocija i načina suočavanja s intenzivnim i neugodnim emocijama.
Radionice su bile namijenjene učenicima viših razreda (5.-8.) razreda. Ukupno je bilo uključeno 160 djece, a provedene su po dvije radionice u tim razredima.
Peti razredi su izrađivali slikovni emocionalni rječnik.
Korištena je vođena fantazija i crtež u obliku metafore kao ekspresija emocija kako bi djeca došla u bolji kontakt sa sobom i vlastitim emocijama. Osim toga, pričajući o crtežima, čitajući napisano i dijeleći osjećaje s drugima u grupi, djelovalo je podržavajuće i olakšavajuće te poticajno za zajedništvo.
Šesti, sedmi i osmi razredi su također kroz kreativne radionice iskazivali osjećaje i na koje načine se nose s neugodnim emocijama i za njih teškim situacijama, poput izrugivanja i osjećaja odbačenosti, nesretne zaljubljenosti, tuge, ljutnje, osjećaja neuspjeha u školi, kroz priče i crtanje kratkih stripova.
Ovom su tehnikom djeca bila u mogućnosti otkriti i neki trenutni konflikt koji im uzrokuje teškoće i/ili intenzivne i neugodne emocije, te su se mogli uočiti razni načini suočavanja koje djeca koriste. Radeći u parovima i dijeleći svoje priče djeca osim što su bolje upoznala sebe, učili su i jedni od drugih modele i strategije suočavanja.
Ovakav kreativno ekspresivan pristup emocijama omogućava djeci bolje upoznavanje i razumijevanje vlastite osobnosti i jedinstvenosti te vježbaju razvijanje svog „osobnog“ jezika i izražavanja emocija bez kategoriziranja u dobre ili loše.
Lovrenka Britvić, prof. psihologije
Raspored školskih sati
šk.sat | UJUTRO |
1. | 8.00-8.45 |
2. | 8.50-9.35 |
3. | 9.40-10.25 |
odmor |
10.25-10.40 |
4. | 10.45-11.30 |
5. | 11.35-12.20 |
6. | 12.25-13.10 |
šk.sat | POSLIJEPODNE |
1. | 14.00-14.45 |
2. | 14.50-15.35 |
3. | 15.40-16.25 |
odmor |
16.25- 16.40 |
4. | 16.45-17.30 |
5. | 17.35-18.20 |
6. | 18.25-19.10 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |